Stanowisko d/s Inwestycji, Budownictwa, Drogownictwa, Gospodarki Lokalami
tel.048 621-71-05
Do zadań samodzielnego stanowiska ds. inwestycji, budownictwa, drogownictwa, gospodarki lokalami należy:
1) prowadzenie spraw z zakresu ustawy o prawo budowlane,
2) nadawanie nazw ulic, placów oraz numeracji nieruchomości,
3) tworzenie zasobów gruntów pod budownictwo mieszkaniowe,
4) wydawanie pozwoleń na usuwanie drzew ,
5) naliczanie opłat za usunięcie drzew i krzewów,
6) wydawanie pozwoleń na zajęcie pasa drogowego,
7) prowadzenie spraw należących do kompetencji gminy z zakresu gospodarki odpadami,
8) prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska, gospodarki wodnej i ochrony wód,
9) zapewnienie bieżącego i właściwego zaspokojenia potrzeb ludności w zakresie usług komunalnych,
10) prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i prowadzeniem przez gminę inwestycji i modernizacji,
11) realizacja ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym,
12) współpraca z jednostkami urbanistycznymi,
13) dbałość o prawidłowy stan techniczny komunalnych zasobów mieszkaniowych i obiektów użyteczności publicznej,
14) przygotowanie założeń do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz ich realizacja,
15) zarządzanie siecią dróg gminnych i lokalnych, budowa, modernizacja, utrzymanie i ochrona tych dróg,
16) realizacja zadań wynikających z ustawy o drogach publicznych,
17) przygotowywanie dokumentacji do komunalizacji dróg,
18) przygotowanie terenów pod budownictwo po przez uzbrajanie terenów w infrastrukturę techniczną,
19) przyjmowanie wniosków od obywateli, obliczanie i przyznawanie dodatków mieszkaniowych,
20) ochrona zabytków,
21) nadzór nad cmentarzami i miejscami pamięci narodowej
22) gospodarowanie zasobami lokalowymi w budownictwie komunalnym oraz naliczanie stawek czynszowych,
23) wykonywanie zadań wynikających z ustawy zaopatrzenie w energię elektryczną,
24) prowadzenie działalności związanej z poprawą infrastruktury wiejskiej,
25) opracowywanie wniosków wniosków wsparci finansowe do instytucji udzielających pomocy ( krajowych i zagranicznych ) w przypadku ubiegania się Gminy o taką pomoc,
26) przygotowywanie stosownych wniosków do zamówień publicznych,
27) rozliczanie materiałów budowlanych,
28)nadzór nad osobami bezrobotnymi przyjętymi do prac interwencyjnych i robót publicznych,
29) opracowanie i wykonanie innych zadań wynikających z przepisów szczegółowych,
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Szaraniec Agnieszka
- Data udostępnienia w BIP: 2004-01-29 11:01:43
- Informacja zaktualizowana przez: Kocyk Bogdan
- Data ostatniej aktualizacji: 2018-12-28 10:27:29
- Liczba odsłon: 2000
- Historia dokumentu: